marți, 29 septembrie 2015

Supa de linte picanta aromata

Scumpă doamnă,
M-ai întrebat deunăzi cum izbutesc de fac supa ceea groasă de linte de place Domniei tale când e vreme potrivnică. Iaca, îţi dau mai jos indicaţiile de preparaţiune, onorat fiind de pofta ce ţi-a trezit-o, cu speranţa că şi asupra fiinţei mele te-ai repezi cum ai tăbărât asupra farfuriei de ţi-o pusei dinainte.
Când te întorci de la promenada de amiaz, musai să faci ceva târguială de la prăvălie, că n-ai prin casă toate de-ţi trebuie, că te ştiu şi te cunosc şi m-am uitat în cămara dumitale odată când erai la toilette să-ţi dai cu pudră pe nas.
Iei tălică o ceapă, un gogoşar, neşte tulpine de ţelină de-alea de le zice talienii apio şi trei carote mititele. Le toci cuburi după priceperea ce n-o ai, dar cu
ambiţia ce o dai la vedere când vine vorba de zburdălnicii. Pui toate de-o dată la călit în untdelemn. De măsline dacă se poate. Laşi până într-un sfert de ceas să se înmoaie, timp în care tot adaugi miroase: sare, piper proaspăt măcinat, o linguriţă de curry, una de chimen, o jumătate de boia iute, o crenguţă de rozmarin tocată.
Pui acuma o punguţă de linte roşie de 500 grame peste legume şi laşi câteva secunde să tragă toate ulei şi aromă. Torni peste un litru de supă de legume pe care trebe s-o ai în casă, că ţi-am zis să ai şi dacă nici cu asta nu mi-ai dat ascultare, ia-ţi adio de la gătelile mele şi lasă-te de bucătărie. Ziceam de supă, toarn-o!
Lasă la fiert cât zice pe ambalaj, ca trebe lintea să fiarbă plus cinci-zece minute. Nu pasa! Lasă aşa, să simţi bucăţică aromată, ba una, ba alta.
Serveşte!
Iaca, ţi-am făcut şi hatârul ăsta şi fendcă în timp ce-ţi scriam mi s-a luminat de la supă că nu esti soi de femee de măritat, îţi urez tot acu’ să ai călătorie sprâncenată!

Adio!

6 comentarii:

  1. Bravo bai nene. Asa articol cu asemenea scriitura n-am mai intalnit de pe Uica Mihai incoace :).
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru o clipa , mi-am amintit de Pastorel Teodoreanu,,,,,

    RăspundețiȘtergere
  3. O sa sar peste călitul legumelor și om vedea ce iese doar cu fiertura. Ms.

    RăspundețiȘtergere
  4. O sa sar peste călitul legumelor și om vedea ce iese doar cu fiertura. Ms.

    RăspundețiȘtergere